Veelgestelde vragen

Over het worstabonnement

Voor hoeveel personen is het worstabonnement?

Het worstabonnement is voor 2 personen bedoeld. Wij willen mensen inspireren om beter vlees te eten. En wij zijn van mening dat vlees niet iedere dag hoeft. Je kan dus niet dagelijks van het pakket eten, want vlees hoort iets speciaals te zijn. Met het pakket kan je ruim twee maanden genieten van het beste vlees van goed gehouden Nederlands varken.

Wat zit er in het worstabonnement?

Om de twee maanden ontvang je van ons een pakket met een variatie aan culinaire worsten en vleeswaren, uitsluitend gemaakt van goed gehouden Nederlands varken. De precieze inhoud verschilt per editie. Er zitten altijd diverse droge en verse worsten in uit ons reguliere assortiment. Daarnaast proberen we iedere editie iets toe te voegen wat we exclusief voor onze abonnees maken. Ook krijg je een of meerdere recepten ter inspiratie voor heerlijke (bij)gerechten met de producten uit het pakket.

Hoe kan ik een abonnement afsluiten?

Dat is heel simpel. Ga naar de webshop en klik op worstabonnement. Klik op ‘Nu kopen’ en en volg de instructies. Voer al je gegevens in en betaal met iDEAL of Creditcard. Bij betaling van € 0,01 cent geef je toestemming aan Stichting Mollie Payments om voor iedere editie het bedrag middels automatische incasso (SEPA) van je rekening af te schrijven. Je ontvangt per mail een bevestiging van je bestelling. In je persoonlijke account kan je nu je eigen abonnement inzien, pauzeren en annuleren. Vervolgens wordt op de 26e dag van de maand vóór een nieuwe editie de automatische incasso gestart. 

Op welke manier kan ik betalen?

Om een abonnement af te sluiten betaal je eerst € 0,01 eurocent direct via iDEAL of creditcard. Betalingen worden uitgevoerd door Stichting Mollie Payments. Met de betaling geef je toestemming aan Mollie Payments om namens ons per editie het abonnementsgeld automatisch van je rekening af te schrijven. Dit gebeurt via SEPA incasso, het Europees systeem voor automatische incasso. De betaling wordt automatisch gestart op de 26e dag van de maand voor levering. 

Hoe kan ik mijn abonnement pauzeren of beëindigen?

In je persoonlijke account kan je je abonnement pauzeren of beëindigen. Je abonnementsgeld wordt altijd op de 26e van de maand voor elke nieuwe editie van je rekening gehaald. Zorg ervoor dat je minstens 2 dagen voor de afschrijvingsdatum je abonnement pauzeert of beëindigt.

Ik heb geen e-mail ter bevestiging ontvangen

Het kan zijn dat de mail in je spambox is beland of dat je per ongeluk een typefout hebt gemaakt met het invullen van je mailadres. Heb je deze twee opties bekeken en nog steeds geen mail? Neem dan even contact met ons op via info@brandtenlevie.nl.

Wanneer kan ik het pakket ontvangen?

Het worstabonnement wordt de eerste woensdag van de maand geleverd (in het geval van uitzonderingen zullen we dit van tevoren communiceren).

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op moment van levering?

Dan leveren we het pakket bij de buren af. Wanneer dit geen optie is, wordt het pakket de volgende dag nogmaals aangeboden door onze transporteur. Zij bewaren het pakket gekoeld zodat de kwaliteit perfect in orde blijft.

Wat zijn de verzendkosten?

Bij het worstabonnement vragen we een transportbijdrage van € 5,00.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Al onze verse producten worden vacuüm verpakt en vanuit de vriezer geleverd. Onze droge worsten steken we in een papieren bewaarzakje of plastic flowpack. We versturen je bestelling in een kartonnen doos. Het transport wordt gedaan door Leen Menken, die het pakket gekoeld aan jouw deur levert. Je kunt na ontvangst de verse producten in de vriezer bewaren. Je kunt er dan nog 3 maanden van genieten.

Waar leveren jullie?

Het worstabonnement leveren we door heel Nederland behalve op de Waddeneilanden en Zeeuws-Vlaanderen. Voorlopig is onze webshop niet bestemd voor België.

Over ons bedrijf

Kan ik een kijkje nemen in jullie worstmakerij?

Normaliter is iedereen welkom om Brandt & Levie in de Houthavens in Amsterdam te bezoeken. Echter door de situatie omtrent Covid-19 ontvangen we nu geen bezoekers van buitenaf. Zo proberen we de kans op een besmetting binnen ons bedrijf zo klein mogelijk te houden.

Ik wil graag op de hoogte blijven van jullie bedrijf en producten.

Dat kan! Word dan ‘worst fan’ en schrijf je in voor onze nieuwsbrief met alle updates uit onze slagerij.

Kan ik ook zakelijk op jullie webshop bestellen?

Voor zakelijke bestellingen kun je contact opnemen met ons via info@brandtenlevie.nl of 088-0442100.

Waar kan ik met een klacht of suggestie terecht?

We stellen feedback zeer op prijs, stuur een mail naar info@brandtenlevie.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Is er iets mis ons product? Maak ook foto's en noteer het 'batch'-nummer. Telefonisch zijn we op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur te bereiken via 088-0442100.

Waar zijn jullie producten te koop?

Onze verkooppunten vind je op de pagina Waar te koop. Ben je op zoek naar een specifiek product? Neem dan van tevoren contact op met de desbetreffende winkel om er zeker van te zijn dat het product verkrijgbaar is. Staat je favoriete winkel er niet tussen? Meld het ons via info@brandtenlevie.nl of stuur een berichtje via Facebook, Twitter of Instagram.

Mijn vraag staat hier niet tussen.

Kan je het antwoord op je vraag niet vinden? Stuur dan een mailtje naar info@brandtenlevie.nl

OVER BESTELLEN EN BEZORGEN

Hoe kan ik online bestellen?

Ga naar onze webshop en voeg producten toe aan je mandje. Ga naar de checkout pagina, voer je gegevens in en selecteer de gewenste leverdag en levertijd. Betaal je bestelling online.

Vervolgens ontvang je per mail een bevestiging van je bestelling.

Van PostNL (bestelling met alleen droge worsten) of Leen Menken (bestelling met verse producten) ontvang je een dag voor je levering een bevestigingsmail met een track-&-trace-code. Zo kun je ten allen tijde je bestelling traceren. Is je pakket niet geleverd of duurt het te lang? Neem dan contact op met PostNL of Leen Menken.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen

Stuur een mailtje met je vraag of wens naar info@brandtenlevie.nl onder vermelding van je ordernummer en we gaan ons best doen om je te helpen.

Op welke manier kan ik betalen?

Je kan betalen via iDEAL of creditcard. Betalingen worden gedaan door Stichting Mollie Payments.

Ik heb geen e-mail ter bevestiging ontvangen

Het kan zijn dat de mail in je spambox is beland of dat je per ongeluk een typefout hebt gemaakt met het invullen van je mailadres. Heb je deze twee opties bekeken en nog steeds geen mail? Neem dan even contact met ons op via info@brandtenlevie.nl.

Op welke dagen kan ik mijn bestelling ontvangen?

Als je alleen droge worsten voor 12.00 uur bestelt versturen we ze dezelfde dag nog met PostNL. Zij bezorgen normaal gesproken de dag erna. We leveren van dinsdag tot en met zaterdag in heel Nederland via PostNL.

Bevat je bestelling ook verse producten zoals paté of verse worst? Dan leveren we je gehele bestelling gekoeld, via Leen Menken. Dit doen we alleen op woensdag of vrijdag met door heel Nederland, behalve op de Waddeneilanden en in Zeeuws-Vlaanderen.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op moment van levering?

Het beste is natuurlijk dat er iemand aanwezig is op het door jou aangegeven adres. We leveren verse producten af die na ontvangst goed (en evt. gekoeld) bewaard moeten worden. Ben je toch niet thuis? Dan leveren we het pakket bij de buren af. Houd de track-&-trace goed in de gaten als je iets hebt besteld.

Waarom bezorgen jullie niet dagelijks?

Onze droge worsten kunnen we de volgende dag aanleveren via PostNL (dinsdag tot en met zaterdag), maar onze verse producten zoals braadworst en paté leveren we gekoeld door onze transporteur Leen Menken die op woensdag en vrijdag leveren. Kan je niet wachten? Bekijk hier welk verkooppunt je favoriete verse producten verkoopt.

Wat zijn de verzendkosten?

Vanaf een ordergrootte van € 100,- is de verzending gratis, bij kleinere bestellingen vragen we een transportbijdrage van € 5,-.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Al onze verse producten worden vacuümverpakt. Onze droge worsten steken we in een papier bewaarzakje of flowpack. We versturen je bestelling in een kartonnen doos. Bestellingen met alleen droge worsten worden de volgende dag geleverd via PostNL. Bestellingen met verse producten zoals paté en verse worsten worden op woensdag en vrijdag gekoeld geleverd door transporteur Leen Menken. Wij leveren onze verse producten vanuit de vriezer. Wanneer jij je bestelling ontvangt, kun je de producten weer terug invriezen. Dit is geen probleem. Je kunt er dan nog 3 maanden van genieten.

Waar leveren jullie?

Bestellingen met alleen droge worsten leveren we via PostNL door heel Nederland. Bestellingen met verse producten zoals paté en verse worst leveren we gekoeld door heel Nederland, behalve op de Waddeneilanden en Zeeuws-Vlaanderen. Voorlopig is onze webshop niet bestemd voor België.

Over onze droge worst

Hoe bewaar ik een droge worst?

De beste plek voor een droge worst is de maag. Mocht je de worst toch willen bewaren doe dit dan op een koele en donkere plek, bij voorkeur de koelkast. Een droge worst in een plastic flowpack bewaar je altijd in de koelkast. Veel verkooppunten hebben ook onze papieren bewaarzakjes.

Kan ik het velletje eten van de droge worst?

Je kunt het velletje eten, maar het is gebruikelijk om deze te verwijderen. De schimmels en gisten aan de buitenzijde hebben hun werk al gedaan.

Is jullie droge worst rauw?

Droge worst is niet gegaard. We zouten, fermenteren en drogen de worst. Zo is die wel geconserveerd, maar technisch gesproken nog rauw.

Mag je droge worst eten als je zwanger bent?

Er zijn veel discussies over wat men wel en niet mag eten bij zwangerschap. Wij zijn geen experts, maar raden aan (net als bij rauwmelkse kazen) de droge worst een tijdje aan je voorbij te laten gaan.

Wat is het witte aan de buitenkant?

De witte poederachtige laag aan de buitenkant van de worst is schimmel. Deze schimmel ontstaat tijdens het fermentatie- en rijpingsproces. Ze zorgt ervoor dat de worst zijn specifieke smaak krijgt. Naast de witte schimmel komen ook de kleuren: wit, lichtblauw, oranje en groen voor. Dit is normaal bij artisanale productie van droge worst. Wij kiezen ervoor dit niet te wassen en te vervangen voor een ‘nep schimmel’ in de vorm van rijstebloem.

Hoe lang kan ik de worst bewaren?

De droge worst is lange tijd houdbaar en daarvoor is het drogen van vlees ook bedoeld. Wij geven de worst een tht (tenminste houdbaar tot) van twee maanden, maar op de juiste manier bewaren zorgt ervoor dat de worst langer mee kan.

Zitten er gluten in de worst?

In onze droge worst zitten geen gluten, behalve in onze collab met Brouwerij ‘t IJ. In onze verse worsten ook niet.

Zit er lactose in de worst?

Alleen in de varianten met kaas, zoals de droge worst met Parmezaan & salie of BBQworst met jalapeño en cheddar, zit lactose.

Waarom zit er dextrose in de worst?

Dextrose is voeding voor de melkzuurbacteriën. Deze bacteriën zorgen voor een verlaging van de ph waardoor de worst geconserveerd wordt. De restwaarde van de suiker is in principe 0, maar we vermelden wel graag wat we in de worst stoppen.

Zijn jullie droge worsten biologisch gecertificeerd?

Een deel van ons assortiment droge worsten is biologisch gecertificeerd. Dit zijn onze Pink Label worsten, te herkennen aan het roze label met rond biologisch stempel.

De eigen varkens zijn varkens die opgroeien bij bevriende boeren met eenzelfde visie op een goed varkensleven als wij. De biologische varkens komen van Nederlandse bodem en hebben veel ruimte zowel binnen als buiten. SKAL houdt het toezicht bij de biologische bedrijven en hanteert de hoogste maatstaven voor dierenwelzijn.

Over onze verse worst

Hoe bereid ik een verse worst?

Laat de worst eerst 15 minuten op kamertemperatuur komen en verwarm een stevige koekenpan op matig vuur. Dep eventueel de worst droog met keukenpapier. Braad de worst in een klein beetje (olijf)olie en/of boter in 12 minuten volledig gaar. Prik niet in de worst. Laat de worst een minuut rusten voordat je hem aansnijdt.

Zitten er gluten in de verse worst?

In onze standaard assortiment verse worsten zitten in principe geen gluten. Kijk altijd even naar de ingrediëntendeclaratie van de betreffende worst om het zeker te weten.

Zit er lactose in de braadworst?

In sommige worsten gebruiken we kaas, dus lactose. Kijk daarom altijd even naar de ingrediëntendeclaratie van de betreffende worst om het zeker te weten.

Kan ik de producten invriezen?

Wij leveren al onze verse producten vanuit de vriezer. Zo kunnen wij een breed assortiment aanbieden en garanderen we jou de maximale houdbaarheid. Gevacumeerde producten zoals de knakworst en verse worsten kun je na ontvangst gewoon weer invriezen. We raden aan om producten niet langer dan drie maanden in de vriezer te bewaren.

Heb je de worsten ontdooit? Eet ze dan binnen een dag op.

Waarom zit in jullie vleeswaren natriumnitriet?

Natriumnitriet, kleurzout of colorosezout zorgen ervoor dat vleeswaren na het bakken of koken hun kleur behouden. De paté en ham zijn daardoor mooi van kleur. Wij gebruiken dit in zeer beperkte mate.